Meteen naar de content

Aannemersbedrijf D. Louman BV: ‘We zijn zelf no nonsens, we hebben behoefte aan persoonlijk contact en dát krijgen we bij Mackaay ICT Services’.

Op moment van schrijven is het nog maar een jaar geleden dat Linda en Mark Louman van Aannemersbedrijf D. Louman BV uit Lijnden (Haarlemmermeer) de overstap van hun vorige ICT-leverancier maakten naar… Mackaay ICT Services. “We kenden Edwin Mackaay al. Hij was geen onbekende voor ons. Mark had bovendien al een keer meegedaan aan het […]

Op moment van schrijven is het nog maar een jaar geleden dat Linda en Mark Louman van Aannemersbedrijf D. Louman BV uit Lijnden (Haarlemmermeer) de overstap van hun vorige ICT-leverancier maakten naar… Mackaay ICT Services.

“We kenden Edwin Mackaay al. Hij was geen onbekende voor ons. Mark had bovendien al een keer meegedaan aan het padeltoernooi dat Mackaay ICT Services in 2023 organiseerde. De reden voor het ondernemende echtpaar om over te stappen was echter heel simpel: “We zochten een leverancier die gewoon de telefoon opneemt, als je belt.”

Aannemersbedrijf D. Louman uit Lijnden.
Aannemersbedrijf D. Louman uit Lijnden

Linda benadrukt dat het bedrijf overigens in goede orde is vertrokken bij de vorige leverancier.

“Misschien hadden we al eerder willen overstappen, maar natuurlijk respecteerden we de afspraken die we met hen hadden gemaakt. Je gaat niet zomaar even van de een op de andere dag weg. Echter, de keuze om over te stappen was wel bewust: die leverancier werd te groot voor ons. Dat wil niet zeggen dat we tegen hele grote bedrijven zijn of dat we het niet leuk vinden als ondernemers flink groeien, maar we misten daardoor wel het persoonlijk contact.”

“We wilden geen ‘accountmanager’ die ons af en toe bezocht of bij wie we onze ICT-uitdagingen konden neerleggen. We zijn zelf no nonsens, we hadden én hebben echt behoefte aan persoonlijk contact en geen gedoe. Niets meer en niets minder.”   

Linda Louman is zeer tevreden over de samenwerking.
Linda Louman: ‘Het is prettig werken met Mackaay ICT Services als leverancier.’

Persoonlijk contact met medewerkers Mackaay ICT Services

Wel… het aannemersbedrijf vond dat persoonlijk contact bij Mackaay ICT Services.

“Mackaay is precies goed voor ons. Het is een middelgrote leverancier,  maar je hebt bij hun het gevoel dat ze jou als klant gewoon kennen. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik vooraf best wel tegen de ‘overstap’ opzag,” zegt Linda. “Alleen daarom zou je denken: ‘laat maar’. Maar eerlijk is eerlijk: de hele verhuizing van al onze ICT ging eigenlijk vlekkeloos.”

“Eén van de servicedesk medewerkers – Michael – is een paar dagen bij ons geweest en heeft echt alles goed geregeld. Een jongen met verstand van zaken en zichtbaar plezier in zijn werk. Dat is prettig werken! Maar daarnaast onthoudt hij ook persoonlijke dingen van ons. Als ik hem dan eens een keer aan de telefoon heb, als ik een vraag heb, dan vraagt hij ook naar die dingen en dan heb je plots ook gewoon een leuk chit chat gesprekje.”

Aannemersbedrijf D. Louman uit Lijnden.

Linda en Mark vertellen dat vrijwel alles qua dienstverlening bij Mackaay ICT Services wordt afgenomen.

“Van data-opslag tot aan security en van de Microsoft licenties tot aan de hardware. Wij werken daarnaast uiteraard ook met hele specifieke bouwsoftware voor onze projectadministratie of met calculatiesoftware. Nee, die applicaties zijn uiteraard niet van Mackaay ICT Services, maar het sluit wel allemaal goed op elkaar aan. Ook onze financiële software van Exact functioneert probleemloos.”

Mark Louman is de tweede generatie die aan het roer staat.
Mark Louman: ‘Ik ben er van overtuigd dat Mackaay ICT Services ons kan ondersteunen bij onze groei.’

“Daarnaast zijn we met ‘One Drive en SharePoint’ gaan werken,” vertelt Linda.

“Ja, dat was wel even wennen. Maar alles wat nieuw is, moet je even onder de knie zien te krijgen. Maar ook hier geldt: als we vragen hadden, dan konden we die gewoon stellen aan de servicedesk.”

Opschalen met Mackaay ICT Services

Natuurlijk heeft het aannemersbedrijf groeiambities voor de toekomst. “Ook wij willen in de komende jaren door middel van gestage overzichtelijke stappen meer klanten bedienen en groeien in aantal medewerkers. Ik ben ervan overtuigd dat Mackaay ICT Services ons ook tegen die tijd met die opschaling kan ondersteunen,” zeggen Linda en Mark.

“Ja… we zijn blij dat we de overstap hebben gemaakt. De samenwerking in deze eerste twee jaar is ons goed bevallen.”


Over Aannemersbedrijf D. Louman in Lijnden

In 2024 vierde het bedrijf het 50-jarig bestaan. Op dit moment zijn er 15 medewerkers in dienst én wordt er ook gewerkt met een vaste schil van flexibele onderaannemers. “We houden ons bezig met onderhoud, renovatie en restauratie,” vertelt Mark. “Klanttevredenheid staat bij Louman hoog in het vaandel. Samen met de klant willen we iedere verbouwing naar tevredenheid afronden.”

Louman Aannemersbedrijf heeft een heel breed klantenbestand. Van VVE’s tot particulieren en van vastgoedbeheerders, architecten tot diverse andere organisaties. “We zijn een echt familiebedrijf. Mijn vader is dit bedrijf ooit begonnen. Hij is er nog steeds bij betrokken. Nu sta ik als tweede generatie dus aan het roer.”


Aannemersbedrijf D. Louman uit Lijnden.
Een van de wagens van Aannemersbedrijf D. Louman staat op het punt om te vertrekken naar een nieuw project!