• Facebook
  • Twitter
  • Mail
T: (088) 088 44 44
Mackaay
  • Home
  • Over u
  • Over ons
  • Support
  • Blogs en Tips
  • Contact
  • Referenties
  • Vacatures
  • Zoek
  • Menu Menu
Uncategorized

Thuiswerken in het MKB kan slim met Microsoft 365 Business Voice!

In dit blog leest u tips over slim thuiswerken en hoe u dat als MKB’er – bijvoorbeeld via Microsoft 365 Business Voice – nóg beter voor uw werknemers kunt regelen.


Nu we er rekening mee moeten houden, dat (slim) thuiswerken dé norm wordt, pijnigen werkgevers en ondernemers in het MKB hun hersens over de vraag: kan dat thuiswerken nog beter en efficiënter? 

Het antwoord is ja.

En dat komt mede door een nieuwe tool die eenvoudig aan de software van Microsoft TEAMS kan worden toegevoegd. We hebben het over Microsoft 365 Business Voice!

Natuurlijk wordt er door een groot aantal bedrijven al volop in de cloud gewerkt. En, is het online vergaderen – bijvoorbeeld via de tool TEAMS van Microsoft – inmiddels al bijna een tweede natuur geworden voor al die werknemers in de eigen huiskamer. De grote vraag is echter of het nóg efficiënter kan als we dit koppelen aan de breedte van alle bedrijfsprocessen.

Edwin Mackaay van Mackaay ICT Services uit Hoofddorp zegt dat dit zéker het geval is. Hij is er van overtuigd dat de tool Microsoft (verder MS genoemd) TEAMS zelfs de benchmark of de standaard van ‘het op afstand werken gaat worden’.

“Het is op dit moment zelfs mogelijk – door middel van een eenvoudige nieuwe plugin – om TEAMS te koppelen aan de externe telefonie. En dit levert ongekend veel voordelen op.”

Best handig… want veel ondernemers zijn er achter gekomen dat het thuiswerken toch niet handig is georganiseerd.

 


Voordelen Microsoft 365 Business Voice:


1) Moeten werknemers, als ze thuiswerken, hun privacy opgeven?

“Er zijn veel werknemers die elke dag contact hebben met klanten van het bedrijf waar ze voor werken,” zegt Edwin. “In niet-coronatijden konden ze dan vanaf kantoor bellen; dus de ontvanger van het telefoontje zag in de nummerherkenning het bedrijfsnummer. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de privénummers van werknemers – als ze van huis uit bellen – zichtbaar worden bij de klant. Althans, je mag werknemers niet dwingen iets van hun ‘privacy’ weg te geven.”

“Wel, het is heel simpel om MS Business Voice aan TEAMS toe te voegen. Daarmee wordt het mogelijk dat werknemers – als ze zijn ingelogd op TEAMS – via die tool uitgaande telefoontjes plegen waarbij het nummer van de zaak bij de ontvanger zichtbaar wordt.”

Privacy van werknemers in het MKB is belangrijk

Natuurlijk respecteert de werkgever de privacy van zijn werknemers in de contacten die ze hebben met de buitenwereld.


2) Als medewerkers hun mobiele nummer niet aan iedereen willen geven

Edwin: “Wellicht hebben de medewerkers een mobiele telefoon van de zaak. Maar dan nóg kan er een reden zijn dat ze dat mobiele nummer niet meteen zichtbaar willen laten zien bij uitgaande gesprekken. Dus, dat ze toch het liefst vanaf het zakelijke reguliere nummer bellen. Wel, ook dat kan, want… MS Business Voice is te koppelen aan een mobiele telefoon. Daar is een speciale app voor, die download je en dan wordt er een koppeling gemaakt met Microsoft TEAMS.”

“Dus, samengevat: de medewerker binnendienst werkt thuis en belt vanaf zijn mobiel. Maar de ontvanger van dit telefoontje ziet in zijn scherm het 020 of 088-nummer van de zaak staan en niet zijn 06-nummer.”


3) Als het MKB het aantal telefoontoestellen wil verminderen (of elimineren)!

“Als ik bij bedrijven binnenstap, dan kijk ik altijd of er nog veel telefoontoestellen her en der op de bureaus staan. Als dat het geval is, dan weet ik meteen dat het bedrijf nog een efficiencyslag kan maken. Want, waarom zijn al die apparaten over het kantoor verspreid? En dan al die snoeren en aansluitingen? Dat is helemaal niet meer nodig. Dat kan efficiënter. Die hele telefooninfrastructuur kunnen wij simpel integreren in TEAMS.”

Het MKB kan de eigen werkprocessen veel slimmer inrichten

Weg met die oude telefoons! Het kan veel slimmer in het MKB!


4) Betere regulering inkomende telefoontjes via MS Business Voice!

Edwin: “Het is natuurlijk helemaal top als bedrijven veel telefoontjes ontvangen (dat betekent meestal veel handel!), maar dit betekent wel dat bellers soms in de wachtrij op hun beurt moeten wachten. Hoe leuk is het dan om via een geautomatiseerd systeem de beller op de hoogte te houden op welke plek hij staat in de wachtrij? Het is daarnaast tevens erg leuk om een swingend (passend!) muziekje te laten horen. Vroeger was dit allemaal heel ingewikkeld te regelen; met MS Business Voice is dat een fluitje van een cent.”

“Als ik het heb over reguleren dan kan het systeem van de binnenkomende telefoontjes ook meteen een selectie maken. Wie wil er naar de administratie? Wie wil naar de verkoop? Of wie wil worden doorverbonden met het lab? Zegt u het maar, toets 1, 2 of 3. Ook dit alles kunt u eenvoudig programmeren in Business Voice van Microsoft dat dus een onderdeel wordt van TEAMS.”


Thuiswerken in het MKB en alle combinatiemogelijkheden…. WOW!

Natuurlijk blijven alle andere combinatiemogelijkheden aanwezig. Zo is de Conference Call – het gezamenlijk online vergaderen – nog steeds mogelijk. Maar dat geldt ook voor het delen van bestanden, of het samen werken aan documenten,” zo zegt Edwin.

“Juist vanwege al die combinatiemogelijkheden ben ik er van overtuigd dat het MKB steeds efficiënter wordt. En dat is een goede zaak: een ondernemer wil dat zijn bedrijf zich met zijn core business bezighoudt. Al het andere dient simpelweg goed gefaciliteerd te worden en het moet die bedrijfsprocessen alleen maar makkelijker maken.”

“Precies daarom geloof ik dat TEAMS van Microsoft – zeker nu met de faciliteit van MS Business Voice – dé standaard gaat worden in de komende thuiswerkmaatschappij.”

Microsoft 365 Business Voice…. zeker weten dat dit de standaard wordt voor het MKB!


Even sparren over Microsoft 365 Business Voice?

We kunnen ons voorstellen dat u door dit blog op ideeën bent gebracht. Of, misschien hebt u nog wel vragen hierover? Neem contact met ons op. We hebben het er graag met u over en we kunnen u met zekerheid vertellen hoe slim en efficiënt deze structuur van TEAMS, gekoppeld met MS Business Voice ook voor uw onderneming van toepassing is. Beschouw die sparringssessie met ons als een meetup met uw externe afdeling communicatie.

Want… dát is natuurlijk waar het om draait: uw interne en externe communicatie krijgen een ongekende boost waardoor u kosten bespaart, efficiënter werkt en… het uw werknemers veel gemakkelijker maakt!

Bel ons!

 


ETRA TIPS VOOR NU:

 

  • Over online vergaderen:
    Wij maakten een analyse. Moet het MKB kiezen voor ZOOM of voor TEAMS?
  • Ontdekte u ook – door de Coronacrisis – dat u het thuiswerken van uw medewerkers toch niet efficiënt had georganiseerd?
    Ja… dat was ook uw ontdekking!
  • Een keer per maand sturen we een nieuwswaardige alert met nuttige en actuele Tips en Tricks voor het MKB.
    Aanmelden is heel eenvoudig!

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
15/05/2020/0 Reacties/door Jerry Helmers
Deel dit stuk
  • Delen op WhatsApp
https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2020/05/microsoft-365-business-voice.jpg 769 1200 Jerry Helmers https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2018/07/MAckaay-logo.png Jerry Helmers2020-05-15 12:26:212020-05-15 14:19:58Thuiswerken in het MKB kan slim met Microsoft 365 Business Voice!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoeken

Recente berichten

  • Cybercriminaliteit en AVG: is het MKB wel alert genoeg?
  • Waarom hebben veel bedrijven een ‘Private Cloud?’ En, wat is dit eigenlijk?
  • Hoe groot is voor bedrijven het gevaar van malware? (Spoiler alert: dat is levensbedreigend!)
  • Cyberciminaliteit in het MKB in 2023: ‘Vrees dat urgentie nog niet is doorgedrongen bij ondernemers’
  • Dat wordt juichen in 2023: de digitale werkplek wordt nóg moderner en efficiënter!

Categorieën

  • Awareness
  • Certificering
  • cloud
  • cybercriminaliteit
  • Hosted Desktop
  • hybride werken
  • ict
  • iso certificering
  • Juridisch
  • microsoft
  • mkb
  • online
  • Reviews en Reference Cases
  • security
  • Uncategorized
  • vacatures
  • VoIP
  • windows

SERVICES

Serverbeheer / ICT beheer
Werkplek beheer
Managed Firewall
Managed Security
Managed Antivirus
Managed Backup
Mobile Device Management
SLA
Monitoring

PRODUCTEN

Het Nieuwe Werken
Hosted Servers
Hosted Desktop
Hosted Exchange
Hosted Mailfilter
Private Cloud
Hybride Cloud
Online Storage
Back-up Online
Secure File Sync
Hosted Telefonie (VoIP)
Microsoft Office365
Website Hosting
Domeinregistratie

SUPPORT & HULP

Service Portal
Hulp op afstand
AVG overeenkomst
support@mackaay.nl
Juridisch

NIEUWSBRIEF

CONTACT

Mackaay ICT Services
Boslaan 29
2132 RJ Hoofddorp
T: (088) 088 44 44
F: (088) 088 44 45
E: info@mackaay.nl

Openingstijden:
Ma t/m vrij 8:30 – 17:30 uur

Kiwa

© Copyright - Mackaay | Privacyverklaring
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
Microsoft Teams versus Zoom. Een analyse over online vergaderen.Thuiswerken op de WIFI is de norm? Geef medewerkers sneller internet in hun...
Scroll naar bovenzijde

We gebruiken cookies. Als u deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat u dat goed vindt

AkkoordLees meer

Cookie en Privacyverklaring



Mackaay ICT Services Privacyverklaring

Mackaay ICT Services B.V., gevestigd te Boslaan 29, 2132 RJ Hoofddorp. (Hierna: “Mackaay ICT Services”, “wij of ons”) is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verkregen via de website www.mackaay.nl (hierna: “Website”). Het onderstaande privacy beleid is van toepassing op alle sitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Mackaay ICT Services B.V.

Wij respecteren de privacy van onze klanten en de gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft wordt verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens en vertrouwelijk wordt behandeld.
Het kan voorkomen dat deze Privacyverklaring in de toekomst wordt uitgebreid of gewijzigd. Wij stellen u hiervan op de hoogte door een bijgewerkte versie van de Privacyverklaring op de Website te plaatsen. Wij raden u aan om deze Privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Doeleinden van gebruik persoonlijke gegevens

Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat wij in bepaalde gevallen uw gegevens opslaan. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor:

- de uitvoering van overeenkomsten, transacties en diensten;
- relatiebeheer;
- product- en dienstontwikkeling;
- het bepalen van strategie en beleid;
- zo nodig het achterhalen van onrechtmatige gedragingen met betrekking tot ons, onze relaties en medewerkers.

Bij het bezoeken van de website zullen zonder uw toestemming geen persoonsgegevens door ons worden verzameld. Wij registreren wel gegevens die geen persoonlijke informatie bevatten. Dit om inzicht te krijgen in de wijze waarop onze website wordt gebruikt.
Het kan voorkomen dat op bepaalde delen van onze website om persoonsgegevens wordt gevraagd, bijvoorbeeld als u gebruik wilt maken van een specifieke dienst. Deze informatie zal door ons uitsluitend worden gebruikt voor het omschreven doeleinde.
Bij het verzenden van formulieren wordt ook het IP-adres genoteerd. Dit om in voorkomende gevallen te kunnen nagaan of ten onrechte gebruik wordt gemaakt van persoonsgegevens.

Vertrouwelijkheid en verstrekken van gegevens aan derden

Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan.
Uw persoonsgegevens worden niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming verstrekt aan derden mits dit noodzakelijk is om een betreffende overeenkomst uit te voeren, een bepaalde dienst te leveren. Ook kan het voorkomen dat wij op grond van een wettelijke verplichting uw gegevens moeten verstrekken, bijvoorbeeld aan politie of justitie. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren en uw gegevens goed te beveiligen.
In de toekomst kan het voorkomen dat wij een of meer onderdelen van de onderneming of activa overdraagt aan een derde partij. Wij zullen u in een dergelijk geval tijdig informeren over een eventuele overdracht van uw gegevens aan een derde partij.

Gegevensbeveiliging

Wij maken gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens.

Wij beschermen uw gegevens met alle mogelijke middelen, maar vanwege het publieke karakter van internet kunnen wij de veiligheid van de overdracht van informatie via internet niet altijd voor 100% garanderen.

Telefoongesprekken kunnen met het oog op de training, coaching en beoordeling van medewerkers worden opgenomen. Deze opnamen van telefoongesprekken worden zodanig beveiligd en bewaard dat deze niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. De opnamen van telefoongesprekken worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Via onze website wordt een cookie geplaatst als deel van een “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij kunnen deze informatie aan derden verschaffen indien wij hiertoe wettelijk wordt verplicht.
De informatie die Analytics verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Analytics opgeslagen op servers in Amsterdam.
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Links naar andere websites

Onze internetpagina's bevatten links naar andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacy beleid van websites die niet onder onze beheer vallen.

Inzage

U mag ons vragen om inzage in de gegevens die van u zijn opgeslagen. Ook kunt u ons verzoeken deze gegevens te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Mackaay ICT Services B.V.
Boslaan 29
2132 RJ HOOFDDORP
088-088 4444 (tijdens kantooruren)
info@mackaay.nl