‘Van start-up naar scale-up: in hoog tempo doorgroeien. Onze ICT-dienstverlener helpt daarbij’.
KLANT AAN HET WOORD! Zelfs de willekeurige televisiekijker zal de reclames tussen de programma’s beslist hebben gezien. De flitsende commercials van ‘Flink, boodschappen in minuten bezorgd’ hebben intussen al veel huiskamers bereikt. Eigenlijk is dit het succesverhaal van weer zo een nieuwe start-up in Nederland die disruptief de markt overhoop gooit. Het is het verhaal […]
KLANT AAN HET WOORD!
Zelfs de willekeurige televisiekijker zal de reclames tussen de programma’s beslist hebben gezien. De flitsende commercials van ‘Flink, boodschappen in minuten bezorgd’ hebben intussen al veel huiskamers bereikt.
Eigenlijk is dit het succesverhaal van weer zo een nieuwe start-up in Nederland die disruptief de markt overhoop gooit.
Het is het verhaal van Flink.
En eigenlijk ook een beetje het verhaal van Mackaay ICT Services… 😉
Kijk hieronder eens voor de aardigheid de leuke promovideo van Flink, in samenwerking met AFC Ajax!
We zijn daarom op bezoek bij Youp van Eck, Junior Launch Manager.
De reden?
Flink werkt sinds vorig jaar samen met Mackaay ICT Services.
Van melk tot bier, van pasta tot hagelslag en van een fles cola zero tot aan een zak chips: als je bestelt via de app van Flink dan heb je ‘in no time’ je boodschappen in huis.
Heel bijzonder.
Inmiddels werkt het bedrijf al vanuit 56 locaties, verspreid over heel Nederland en de verwachting is dat in de komende tijd 8 nieuwe ‘warehouses’ per maand (!) worden geopend.
Van start-up naar scale-up.
Dát betekent dat er op ICT-gebied veel geregeld moet worden én dat de ICT-leverancier natuurlijk ook zélf dusdanig goed georganiseerd moet zijn waardoor de groei-ambities van Flink niet worden belemmerd.
Youp van Eck hierover: “Toen we in Nederland startten, deden we het met een Ziggo-verbinding op elke locatie. We dachten: we hangen een WIFI-puntje op elke locatie en alles is geregeld. Maar niets was minder waar. Wij kunnen het ons namelijk niet veroorloven om offline te zijn. Daarom waren we op zoek naar een professionele ICT-dienstverlener waar we sowieso al niet in de wacht komen te hangen als we hen bellen, maar waar meteen volledige service wordt verleend. Want, onze business gaat door. Wij doen namelijk een belofte aan de markt: ‘binnen minuten’ willen wij de bestelde boodschappen bij onze klanten afleveren. Er mag dus gewoon niets mis gaan. Zo simpel is het.”
Youp legt uit dat er drie niveaus van internet op elke locatie zijn ingebouwd.
“Mackaay ICT Services vraagt voor ons een vaste lijn aan, waarover het internet gaat lopen,” legt Youp uit.
“Daarna worden alle routers en WIFI-punten geplaatst maar… er zit in zo een router ook een 4G-simkaart. Feitelijk is dát een backup. Dus, als de WIFI uitvalt, dan schakelt het systeem meteen over op 4G waardoor wij bereikbaar blijven. En, niet onbelangrijk: zelfs als er een stroomstoring zou zijn, dan nóg kunnen wij doorfunctioneren omdat we met opgeladen mobieltjes werken, waar onze scanners in de warehouses aan zijn gekoppeld. Dáár komen dan onze orders op binnen.”
Razendsnel
Youp meent dat Mackaay ICT Services daarmee een goede garantie heeft gegeven dat alles blijft werken.
“Voor ons is belangrijk – in de samenwerking met een ICT-leverancier – dat ze in het zelfde tempo kunnen werken als wij. En, flexibiliteit is belangrijk. Kijk, wij weten soms pas een week van te voren dat we op locatie X een warehouse gaan openen. Die processen gaan af en toe razendsnel.”
“Wel, dan moet Mackaay ICT Services in dit geval dan ook binnen een week alles voor ons ter plekke geregeld hebben. Flexibiliteit is dus geen cliché. Het is écht een kwestie van praktisch en functioneel alles voor elkaar krijgen om onze business daar ter plekke een feilloze start te gunnen.”
Voor Youp is er nóg een reden om nu al te concluderen dat het ‘fijn samenwerken’ is met Mackaay ICT Services.
“Eerlijk is eerlijk: wij zijn zélf een bedrijf met soms wat groeipijntjes. Logisch ook. We willen soms best ‘onmogelijke dingen’ voor elkaar krijgen. Maar ik merk steeds in het contact met de mensen van Mackaay ICT Services dat ze echt in oplossingen denken. Ze hebben verstand van zaken. Ze vermoeien me ook niet met ingewikkelde vragen. Er heerst een soort van gezond realisme. Ikzelf heb bovendien écht geen ICT-kennis. Kom dus ook niet bij mij aan met ingewikkeld vakjargon.”
“Mede daarom weet ik dat onze opschaalambities gaan lukken. En regeren is vooruitzien: natuurlijk weten wij ‘ongeveer’ onze eigen plannen. Mackaay ICT Services heeft daar ook op geanticipeerd door bijvoorbeeld al bepaalde benodigde hardware voor ons in te kopen. Ja, het is dus ook onze plicht om in vertrouwen belangrijke groeiscenario’s met een leverancier te delen. Samen doen we het.”
De ambities liegen er in ieder geval niet om.
“Over een jaar willen we nog steeds de grootste van Nederland zijn,” besluit Youp.
“Ons tempo blijft hoog. We zullen blijven groeien. En, Mackaay ICT Services helpt ons daarbij.”
LEESTIPS:
- Nog een leuke Customer Reference…
Een ICT-leverancier begrijpt het MKB. Dat wil groei in ondernemerschap! - En… nóg een leuke Customer Reference. Het kan niet op!
Mackaay ICT Services snapt ons ondernemersbelang!
Een keertje sparren?
Neem meteen contact met ons op!
Ontvang onze maandelijkse MKB-tips!
Wij vinden het leuk om iedere belangstellende in het MKB maandelijks op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt. Meldt u zich daarom heel eenvoudig aan voor onze goed gewaardeerde nieuwsbrief. We versturen deze één keer per maand. En… mochten we u niet inspireren? Dan meldt u zichzelf ook weer door één klikje af! Zo simpel is het.
Gepubliceerd op: 18 maart 2022
Deel op:
- Deel dit artikel op ‘Van start-up naar scale-up: in hoog tempo doorgroeien. Onze ICT-dienstverlener helpt daarbij’
- Deel het artikel “‘Van start-up naar scale-up: in hoog tempo doorgroeien. Onze ICT-dienstverlener helpt daarbij’” op “Facebook”
- Deel het artikel “‘Van start-up naar scale-up: in hoog tempo doorgroeien. Onze ICT-dienstverlener helpt daarbij’” op “LinkedIn”