VoIP-bellen wordt de standaard. Einde ISDN per 1 september 2019. MKB moet snel actie ondernemen..
VoIP-bellen wordt de standaard. U hebt het ongetwijfeld in het nieuws gelezen: het einde van ISDN-bellen is in zicht. Per 1 september 2019 al. Dat betekent dat u nog vóór 1 augustus 2019 actie moet ondernemen. De ISDN-technologie is verouderd. Het is tijd dat het MKB stappen maakt als men voor het telefoonverkeer nu nog […]
VoIP-bellen wordt de standaard. U hebt het ongetwijfeld in het nieuws gelezen: het einde van ISDN-bellen is in zicht. Per 1 september 2019 al. Dat betekent dat u nog vóór 1 augustus 2019 actie moet ondernemen. De ISDN-technologie is verouderd. Het is tijd dat het MKB stappen maakt als men voor het telefoonverkeer nu nog afhankelijk is van ISDN.
Bellen over het internet wordt de standaard.
Om precies te zijn hebben we het dan over VoIP-bellen. Voice over Internet Protocol.
We zeggen ook wel: Hosted Telefonie.
Natuurlijk vallen we u in dit blog niet lastig met een technische verhandeling. Wél vertellen we dat voor u nu het moment is aangebroken om over te stappen naar dat VoIP-bellen. Vanzelfsprekend begeleiden wij dat proces op professionele wijze. Wij zijn voor u de specialist.
Daarbij attenderen we u er op dat VoIP-bellen ook een onderdeel kan zijn van uw Cloud beleid.
Argumenten om de overstap naar VoIP te maken:
-
Einde ISDN op 1 september 2019
KPN faseert ISDN uit per 1 september 2019. KPN moderniseert de telefonienetwerken. De belangrijkste reden is dat steeds meer mensen internetten via een krachtige ADSL- of kabelverbinding. Deze verbinding maakt ook de weg vrij voor telefoneren via het internet: VoIP. Het onderhoud aan de ISDN-lijnen is te duur geworden. VoIP is goedkoper.
-
Geluidskwaliteit is beter
De geluidskwaliteit aan beide kanten van de lijn is met VoIP veel beter. Al zit de beller aan de andere kant van de wereld: het is ongekend!
-
VoIP is veel goedkoper!
Omdat er geen fysieke telefooncentrale met bijbehorende kabels meer nodig is op de locatie, spaart u met VoIP flink wat kosten uit.
-
Altijd en onbeperkt bereikbaar
Elke MKB’er zal regelmatig van medewerkers de vraag krijgen of ze een dagje thuis mogen werken. Prima natuurlijk. Maar… uw medewerkers moeten wel bereikbaar blijven voor bijvoorbeeld de klanten.
Wel, dat kan gewoon met het zakelijke (vaste) telefoonnummer. Overigens kunnen we bij VoIP bellen eenvoudig instellen dat vanaf een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld 17.00 uur) het zakelijke telefoonnummer automatisch wordt doorgeschakeld naar de mobiele telefoon. Of, een voicemail. -
Vanaf welk nummer wilt u bellen?
Door middel van een app op zijn mobiele telefoon, kan de gebruiker bepalen vanaf welk nummer hij uitbelt. Dit is handig als medewerkers niet meteen hun mobiele telefoon willen prijsgeven. De keuze is aan u. Het kan bij VoiP bellen.
-
Weten wie er belt! (= klantvriendelijk!)
Het is heel goed mogelijk om het VoIP-bellen te koppelen aan de klantinformatiesystemen. U ziet in het scherm wie er belt, maar u ziet ook meteen interessante details. Bijvoorbeeld of er nog een openstaande factuur is van de betreffende debiteur.
U staat meteen op scherp, op een positieve wijze, als u de telefoon aanneemt. U tilt uw bedrijfscommunicatie naar een hoger niveau. U koppelt het telefoontje van de klant meteen aan uw boekhouding en facturering. Zo gaat ‘de teller’ automatisch lopen als er verbinding is gemaakt. U hoeft niets meer met de hand bij te houden! -
Minder wachttijden voor de bellers!
Vanzelfsprekend wilt u dat de telefoon zo snel mogelijk wordt opgenomen, als een klant belt. Wel, met VoIP, beperkt u de wachttijd tot een minimum. Het systeem ziet welke collega’s beschikbaar en bereikbaar zijn waarna het inkomende gesprek daar naartoe wordt doorverbonden.
VoIP bellen is dus zeker geen technisch alternatief omdat ISDN stopt. Telefoneren via VoIP is een organisatorische must om efficiënter en nóg klantvriendelijker te kunnen gaan werken.
U hebt nog steeds geen idee of VoIP-bellen voor u nu de juiste stap is?
Wij komen graag bij u langs en we geven u een inspirerende demonstratie. Zeker weten dat we dan nog meer voordelen benoemen!
Maak meteen een afspraak!
Wacht niet te lang want al per 1 september 2019 is bellen via ISDN niet meer mogelijk. U dient wellicht al vóór 1 augustus 2019 actie te ondernemen. Neem hier contact met ons op.
Gepubliceerd op: 28 juli 2019
Deel op:
- Deel dit artikel op VoIP-bellen wordt de standaard. Einde ISDN per 1 september 2019. MKB moet snel actie ondernemen.
- Deel het artikel “VoIP-bellen wordt de standaard. Einde ISDN per 1 september 2019. MKB moet snel actie ondernemen.” op “Facebook”
- Deel het artikel “VoIP-bellen wordt de standaard. Einde ISDN per 1 september 2019. MKB moet snel actie ondernemen.” op “LinkedIn”