Meteen naar de content

Als wij onze klanten bezoeken: veiligheidsprocedures medewerkers Mackaay ICT Services t.a.v. Covid-19.

Onze medewerkers – met name die van de helpdesk – zijn regelmatig on-the-road, op bezoek bij onze klanten. Soms om onderhoud te plegen, vaak om nieuwe apparatuur te installeren of een grotere afname van onze dienstverlening in goede banen te leiden. In deze coronatijden betekent dit ook voor ons vanzelfsprekend een extra alert. Ook wij […]

Onze medewerkers – met name die van de helpdesk – zijn regelmatig on-the-road, op bezoek bij onze klanten. Soms om onderhoud te plegen, vaak om nieuwe apparatuur te installeren of een grotere afname van onze dienstverlening in goede banen te leiden.

In deze coronatijden betekent dit ook voor ons vanzelfsprekend een extra alert.

Ook wij dragen immers onze deelverantwoordelijkheid om er alles aan te doen de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk tegen te gaan.


 

Coronavirus bevechten
We nemen geen enkel risico. Het indammen van het coronavirus is een verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Daarom hebben wij ook bij ons op de zaak een aantal belangrijke afspraken gemaakt:


 

  1. Thuiswerken

    Sowieso werken wij al zo veel mogelijk thuis. We zijn (helaas) niet meer met alle medewerkers tegelijkertijd op kantoor. Zo verminderen we onze onderlinge fysieke contacten. De enkele medewerkers die zo af en toe wel op kantoor zijn, houden – áls ze elkaar dan al tegenkomen – natuurlijk 1,5 meter afstand aan.

    En, overal bij ons op kantoor staan desinfecteermiddelen en wassen we méér dan ooit onze handen. Veiligheid gaat boven alles.

  2. Sneltests

    We willen er zelf 100% van overtuigd zijn dat de medewerkers, die onze klanten bezoeken, ook daadwerkelijk gezond zijn. (Lees: coronavrij). Regelmatig laten we onszelf testen. Dat doen we via sneltests zodat we ook rap weten wat de situatie is. En ja, we laten onze medewerkers tevens een sneltest ondergaan ook al zijn er géén ziekteverschijnselen of indicaties dat er een besmetting zou kunnen zijn.

    Het allerbelangrijkste is dat we onze opdrachtgevers de hoogst mogelijke garantie geven dat ook wij er alles aan doen – en aan hebben gedaan – dat we zo gezond mogelijk bij hen op de zaak komen.

  3. Uw regels voor ons

    Het spreekt voor zich dat onze medewerkers zich onvoorwaardelijk zullen committeren aan de eventuele extra regels die van toepassing zijn bij de klanten zélf. We houden ons aan de 1,5 meter afstand, we volgen de eventueel ingestelde looproutes, we schudden vanzelfsprekend geen handen en het liefst vermijden we ook de elleboog-groet.

    We dragen mondkapjes en we proberen uiteindelijk – hoe gek het misschien ook klinkt – zo weinig mogelijk medewerkers tegen te komen.

  4. Als we toch iets heel concreet moeten laten zien

    Natuurlijk ontkomen we er soms niet aan dat we iets moeten uitleggen of dat we iets heel specifiek willen laten zien op een computerscherm. Dan ‘moeten’ we wel enigszins ‘dicht bij elkaar ‘ in de buurt staan.

    Wel, ook dán zijn we er extra alert op dat we alle veiligheidsvoorschriften zo goed mogelijk in acht nemen.

  5. Als u bij ons op bezoek bent

    Als u bij ons op bezoek bent, dan vragen we u ook uw handen te desinfecteren en afstand te houden. Hoewel we gelukkig tegenwoordig veel ‘op afstand’ kunnen bespreken, snappen we heel goed dat klanten het soms toch ook fijn vinden om het ‘live’ te doen. Natuurlijk staan we daar voor open maar dat doen we dan wel met een strakke bespreekagenda met een tijdslimiet.

 

Bestrijding coronavirus op de werkvloer
We moeten met z’n allen samenwerken om het coronavirus in te dammen zodat we zo snel mogelijk kunnen terugkeren naar ‘Het Oude Normaal’

 

Wij zijn als bedrijf al meer dan 25 jaar écht heel goed in het ontwikkelen van de hoogste standaard op het gebied van ICT-beveiliging voor het MKB en het bevechten van ongewenste cybersecurity. Dat blijven we ook doen, maar als we zeggen: ‘veiligheid gaat boven alles’, dan geldt ook in deze tijden dat we altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Hopelijk komt er snel weer een moment dat we elkaar tóch weer een hand kunnen geven, dat we gezamenlijk een vrijmibo kunnen houden én het is fijn om ook dan weer een fysiek schouderklopje te ontvangen.

U begrijpt wat we bedoelen!

Blijf gezond!

En… blijf veilig!

 

 

Edwin Mackaay  (connect met mij op Linkedin!)
Directeur/Founder Mackaay ICT Services

 


Ontvang onze maandelijkse MKB-tips!

Wij vinden het leuk om iedere belangstellende in het MKB maandelijks op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt. Meldt u zich daarom heel eenvoudig aan voor onze goed gewaardeerde nieuwsbrief. We versturen deze één keer per maand. En… mochten we u niet inspireren? Dan meldt u zichzelf ook weer door één klikje af! Zo simpel is het.


Een logische praktische tip t.a.v. de beveiliging:

Regel meteen de twee-factor-authenticatie in uw bedrijf!  (Natuurlijk helpen wij daarbij).
U hebt het die cybercriminelen meteen weer een stukje moeilijker gemaakt!

En… nog een tip m.b.t. cybercriminaliteit!  🙂

Heb het met uw collega’s en medewerkers over cybercriminaliteit. Organiseer een Awareness-sessie!