• Facebook
  • Twitter
  • Mail
T: (088) 088 44 44
Mackaay
  • Home
  • Over u
  • Over ons
  • Support
  • Blogs en Tips
  • Contact
  • Referenties
  • Vacatures
  • Zoek
  • Menu Menu
iso certificering, mkb

De 5 kenmerken van efficiënt en goed werkplekbeheer in het MKB

Dit blog geeft antwoord op de vraag hoe u – als ondernemer/werkgever – de werkplekken van uw medewerkers (waar die ook zijn!) zo efficiënt en zo goed mogelijk kunt inrichten.


Hoe makkelijk en overzichtelijk was het, zo een jaar of twintig geleden. Een ondernemer had tien medewerkers in dienst en dan zorgde je er voor dat je tien bureaus (tien werkplekken) beschikbaar had.

Iedereen zijn eigen plekje.

Maar ja, de tijden zijn veranderd. Thuiswerken was al jaren lang – zelfs ook vóór de coronacrisis – steeds meer een mogelijkheid geworden in veel bedrijven en organisaties. Nu is het al vaak de standaard.

Kortom, werkplekbeheer binnen een organisatie of een bedrijf is wezenlijk veranderd.

Als eerste de definitie van werkplekbeheer: dit staat voor het beheren en onderhouden van een werkplek. Tegenwoordig is dit heel breed.

Dat kan bij u op de zaak zijn. Maar het kan ook bij de medewerker thuis zijn. Het doel is dat u – als werkgever – er voor zorgt dat de medewerker – waar ter wereld hij of zij ook is – lekker kan werken en de juiste prestaties kan leveren. Werkplekbeheer gaat dus ook om het bereiken van rendement voor uw bedrijf.

Dat gaat dus niet meer alleen om het neerzetten van een lekkere stoel, een ruim bureau en de nabijheid van goed smakende koffie. Nee, het gaat hier dus ook om een feilloos functionerende laptop of andere devices.

En, zeker gaat het ook om snelle internetverbindingen.


We zijn meer dan ooit verbonden met elkaar. Prima! Maar dat heeft wel invloed op de inrichting van alle werkplekken!

 


U – als werkgever – wilt dat op orde hebben.

Sterker nog: u – als werkgever – móet dat op orde hebben simpelweg omdat u de continuïteit van uw bedrijfsprocessen wilt garanderen.


We hebben voor uw gemak de 5 kenmerken van goed werkplekbeheer op een rijtje gezet.

Doe er uw voordeel mee!

 

  1. Huur altijd een deskundige externe ICT-dienstverlener in, die alle zorgen uit handen neemt en ‘het’ gewoon allemaal regelt. De externe ICT-dienstverlener wéét wat er technisch mogelijk is, deze hoeft het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden en deze kan het beste inschatten wat voor u het meest resultaat oplevert.
  2. Als u dan een externe ICT-dienstverlener inhuurt, toets dan meteen of deze ISO27001 gecertificeerd is.
    Want, het gaat in deze tijden ook om de bescherming en veiligheid van al uw bedrijfsdata. U wilt niet dat deze in verkeerde handen vallen! Jazeker… cyberveiligheid is dus een onderdeel van ultiem werkplekbeheer!
  3. Werk in de cloud.
    Het heeft geen pas meer om met een lokale server te werken of documenten en data alleen maar lokaal op te slaan.
    Informeer bij uw ICT-dienstverlener welke systeem of methodiek in de cloud voor u het beste is. En reken er maar op dat ‘de cloud’ voor u het meest relevante is, want… zoals al gesteld in de inleiding van dit blog: thuiswerken is méér dan ooit de standaard geworden. Uw medewerkers moeten in staat zijn om ‘van afstand’ bij alle voor hen relevante data te komen.
  4. Ultiem werkplekbeheer betekent dat u zelf niets hoef te monitoren.
    U hoeft dus niet in de gaten te houden of alles wel werkt, zoals het zou moeten werken.
    U raadt het al: dat verzorgt die externe ICT-dienstverlener.
    Die houdt elke dag (jawel: 24/7) alles – maar dan ook alles – in de gaten!
  5. Beschouw het onderhouden van een werkplek altijd als een middel en niet als een doel op zich.
    De inrichting van de werkplek bepaalt hoe succesvol de bedrijfsprocessen zijn, hoe die verbeterd kunnen worden én hoe daardoor uiteindelijk de algehele (strategische) bedrijfsgroei kan worden bereikt.

 

Eigenlijk is die ICT-dienstverlener dus niet alleen een bondgenoot om alles op ICT-gebied ‘lekker te laten lopen’ maar ook om groei van de organisatie te bereiken.


Een keertje sparren?

Neem meteen contact met ons op!

 

 


Edwin Mackaay / Founder/Eigenaar Mackaay ICT Services

 


LEUKE (en nuttige) LEESTIP:
En, de verrassende zwakke schakel in uw ICT-security is……


Een logische praktische tip t.a.v. de beveiliging:

Regel meteen de twee-factor-authenticatie in uw bedrijf!  (Natuurlijk helpen wij daarbij).
U hebt het die cybercriminelen meteen weer een stukje moeilijker gemaakt!


En… nog een tip m.b.t. cybercriminaliteit!  :-)

Heb het met uw collega’s en medewerkers over cybercriminaliteit. Organiseer een Awareness-sessie!


Ontvang onze maandelijkse MKB-tips!

Wij vinden het leuk om iedere belangstellende in het MKB maandelijks op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt. Meldt u zich daarom heel eenvoudig aan voor onze goed gewaardeerde nieuwsbrief. We versturen deze één keer per maand. En… mochten we u niet inspireren? Dan meldt u zichzelf ook weer door één klikje af! Zo simpel is het.

 

 

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
26/02/2022/0 Reacties/door Jerry Helmers
Tags: hosted desktop, ISO 27001 certificering, mkb, thuiswerken
Deel dit stuk
  • Delen op WhatsApp
https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2022/02/kantoor-werkplek-pxb-mackaay.jpg 723 1200 Jerry Helmers https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2018/07/MAckaay-logo.png Jerry Helmers2022-02-26 17:41:112022-02-26 17:46:22De 5 kenmerken van efficiënt en goed werkplekbeheer in het MKB
Misschien ook iets voor u
Mackaay ICT Services bestaat vandaag precies 28 jaar!
Oproep aan MKB: verplicht de twee-factor-authenticatie (2FA) in uw organisatie!
ICT-waarschuwing voor het MKB voor 2022: ‘Never Trust, Always Verify’  (Vertrouw niets, controleer alles!)
‘Bedrijfshulpverlening (BHV) lijkt op ICT voor het MKB!’
Hoe voorkom je cybercriminaliteit in het MKB? Mackaay ICT Services lanceert nieuwe dienst in de vorm van een e-learning tool.
‘We gaan de cloud in met Hosted Desktop en Office 365′
Hoe groot is de kans (in procenten) dat cybercriminelen uw bedrijf willen hacken?
Waarom ervaart het MKB altijd gedoe met zijn leverancier van de ICT? 5 aandachtspunten!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoeken

Recente berichten

  • Cybercriminaliteit en AVG: is het MKB wel alert genoeg?
  • Waarom hebben veel bedrijven een ‘Private Cloud?’ En, wat is dit eigenlijk?
  • Hoe groot is voor bedrijven het gevaar van malware? (Spoiler alert: dat is levensbedreigend!)
  • Cyberciminaliteit in het MKB in 2023: ‘Vrees dat urgentie nog niet is doorgedrongen bij ondernemers’
  • Dat wordt juichen in 2023: de digitale werkplek wordt nóg moderner en efficiënter!

Categorieën

  • Awareness
  • Certificering
  • cloud
  • cybercriminaliteit
  • Hosted Desktop
  • hybride werken
  • ict
  • iso certificering
  • Juridisch
  • microsoft
  • mkb
  • online
  • Reviews en Reference Cases
  • security
  • Uncategorized
  • vacatures
  • VoIP
  • windows

SERVICES

Serverbeheer / ICT beheer
Werkplek beheer
Managed Firewall
Managed Security
Managed Antivirus
Managed Backup
Mobile Device Management
SLA
Monitoring

PRODUCTEN

Het Nieuwe Werken
Hosted Servers
Hosted Desktop
Hosted Exchange
Hosted Mailfilter
Private Cloud
Hybride Cloud
Online Storage
Back-up Online
Secure File Sync
Hosted Telefonie (VoIP)
Microsoft Office365
Website Hosting
Domeinregistratie

SUPPORT & HULP

Service Portal
Hulp op afstand
AVG overeenkomst
support@mackaay.nl
Juridisch

NIEUWSBRIEF

CONTACT

Mackaay ICT Services
Boslaan 29
2132 RJ Hoofddorp
T: (088) 088 44 44
F: (088) 088 44 45
E: info@mackaay.nl

Openingstijden:
Ma t/m vrij 8:30 – 17:30 uur

Kiwa

© Copyright - Mackaay | Privacyverklaring
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
De oorlog in Oekraïne: kunnen de Russen uw bedrijf platleggen? Hoe groot is...Wel of geen cybergevaar vanuit Rusland?‘Van start-up naar scale-up: in hoog tempo doorgroeien. Onze ICT-dienstverlener...
Scroll naar bovenzijde

We gebruiken cookies. Als u deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat u dat goed vindt

AkkoordLees meer

Cookie en Privacyverklaring



Mackaay ICT Services Privacyverklaring

Mackaay ICT Services B.V., gevestigd te Boslaan 29, 2132 RJ Hoofddorp. (Hierna: “Mackaay ICT Services”, “wij of ons”) is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verkregen via de website www.mackaay.nl (hierna: “Website”). Het onderstaande privacy beleid is van toepassing op alle sitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Mackaay ICT Services B.V.

Wij respecteren de privacy van onze klanten en de gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft wordt verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens en vertrouwelijk wordt behandeld.
Het kan voorkomen dat deze Privacyverklaring in de toekomst wordt uitgebreid of gewijzigd. Wij stellen u hiervan op de hoogte door een bijgewerkte versie van de Privacyverklaring op de Website te plaatsen. Wij raden u aan om deze Privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Doeleinden van gebruik persoonlijke gegevens

Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat wij in bepaalde gevallen uw gegevens opslaan. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor:

- de uitvoering van overeenkomsten, transacties en diensten;
- relatiebeheer;
- product- en dienstontwikkeling;
- het bepalen van strategie en beleid;
- zo nodig het achterhalen van onrechtmatige gedragingen met betrekking tot ons, onze relaties en medewerkers.

Bij het bezoeken van de website zullen zonder uw toestemming geen persoonsgegevens door ons worden verzameld. Wij registreren wel gegevens die geen persoonlijke informatie bevatten. Dit om inzicht te krijgen in de wijze waarop onze website wordt gebruikt.
Het kan voorkomen dat op bepaalde delen van onze website om persoonsgegevens wordt gevraagd, bijvoorbeeld als u gebruik wilt maken van een specifieke dienst. Deze informatie zal door ons uitsluitend worden gebruikt voor het omschreven doeleinde.
Bij het verzenden van formulieren wordt ook het IP-adres genoteerd. Dit om in voorkomende gevallen te kunnen nagaan of ten onrechte gebruik wordt gemaakt van persoonsgegevens.

Vertrouwelijkheid en verstrekken van gegevens aan derden

Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan.
Uw persoonsgegevens worden niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming verstrekt aan derden mits dit noodzakelijk is om een betreffende overeenkomst uit te voeren, een bepaalde dienst te leveren. Ook kan het voorkomen dat wij op grond van een wettelijke verplichting uw gegevens moeten verstrekken, bijvoorbeeld aan politie of justitie. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren en uw gegevens goed te beveiligen.
In de toekomst kan het voorkomen dat wij een of meer onderdelen van de onderneming of activa overdraagt aan een derde partij. Wij zullen u in een dergelijk geval tijdig informeren over een eventuele overdracht van uw gegevens aan een derde partij.

Gegevensbeveiliging

Wij maken gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens.

Wij beschermen uw gegevens met alle mogelijke middelen, maar vanwege het publieke karakter van internet kunnen wij de veiligheid van de overdracht van informatie via internet niet altijd voor 100% garanderen.

Telefoongesprekken kunnen met het oog op de training, coaching en beoordeling van medewerkers worden opgenomen. Deze opnamen van telefoongesprekken worden zodanig beveiligd en bewaard dat deze niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. De opnamen van telefoongesprekken worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Via onze website wordt een cookie geplaatst als deel van een “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij kunnen deze informatie aan derden verschaffen indien wij hiertoe wettelijk wordt verplicht.
De informatie die Analytics verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Analytics opgeslagen op servers in Amsterdam.
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Links naar andere websites

Onze internetpagina's bevatten links naar andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacy beleid van websites die niet onder onze beheer vallen.

Inzage

U mag ons vragen om inzage in de gegevens die van u zijn opgeslagen. Ook kunt u ons verzoeken deze gegevens te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Mackaay ICT Services B.V.
Boslaan 29
2132 RJ HOOFDDORP
088-088 4444 (tijdens kantooruren)
info@mackaay.nl