• Facebook
  • Twitter
  • Mail
T: (088) 088 44 44
Mackaay
  • Home
  • Over u
  • Over ons
  • Support
  • Blogs en Tips
  • Contact
  • Referenties
  • Vacatures
  • Zoek
  • Menu Menu
ict, iso certificering

Spreekt uw ICT-leverancier begrijpelijk Nederlands? MKB’ers maken zich zorgen

Voor veel ondernemers in het MKB is ICT altijd een ‘dingetje’: waarom spreekt de leverancier niet ‘gewoon Nederlands?’ Er is bovendien de beeldvorming dat er altijd ‘gedoe’ is rondom ICT. Dán werkt de printer niet, dán valt het internet weer uit of op een ander moment blijken verschillende devices niet goed met elkaar te communiceren en te synchroniseren.


Opiniestuk door: Edwin Mackaay


Wat zegt u?

Devices?

Wat dat zijn?

Wel, dat zijn verschillende apparaten waarop mensen werken, zoals een computer, een laptop, een Smartphone, een tablet et cetera, et cetera. Noem het maar op.

Apparaten dus.

Ik weet het.

U hebt me nu betrapt op een woord dat misschien niet alledaagse taal is voor de gemiddelde ondernemer of Nederlander. Hoewel, een béétje MKB’er begrijpt waarschijnlijk best wel wat een ‘Device’ is maar een béétje MKB’er spreekt geen IT-taal.

En dat maakt het voor hem soms heel ingewikkeld om te begrijpen wat zijn ICT-leverancier nu precies bedoelt. Dan komen die jongens van de helpdesk bijvoorbeeld bij u langs op kantoor en ze stellen vragen waar de MKB’er geen touw aan kan vastknopen.

Of, dan bel je – als MKB’er – de helpdesk waarna je nóg verwarder wordt.

Zorgen: MKB heeft moeite met taal ICT’er

Nee, ik verzin het niet, deze context.

Vier op de tien bedrijven in het MKB heeft grote moeite om de eigen IT-infrastructuur te begrijpen. Daardoor weten deze ondernemers niet hoe ze verder moeten. En, waar de kansen liggen.

onduidelijke taal van ICT leveranciers

Het MKB maakt zich zorgen… Want, wát bedoelt de ICT-leverancier nu met alles wat hij zegt? Er is te veel technisch jargon in het vak. Dat vinden MKB’ers niet handig!


Maar liefst 50% van de ondervraagden vindt zelfs dat hun huidige IT-landschap niet de optimale ondersteuning biedt. De vrees is dat de complexiteit van de IT nog verder zal toenemen waardoor nieuwe problemen kunnen ontstaan.

Ik ben er echter van overtuigd dat een ondernemer in het MKB zich geen zorgen zou moeten maken over alle ICT-gerelateerde vraagstukken. Het is onvoorwaardelijk mijn dagelijkse missie. En die van onze medewerkers!

Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar het bieden van die ultieme zorgeloosheid behoort uiteindelijk wel synchroon te lopen met de kwaliteit van de dienstverlening van de ICT-leverancier.

ISO-certificering = geen zorgen voor het MKB

Natuurlijk moet de ICT-leverancier alle mogelijke expertise in huis hebben. Dat als eerste. Maar, dat kan een gewone MKB’er eigenlijk helemaal niet beoordelen of op waarde inschatten. Lastig!

Uiteraard is ook van belang dat een ICT-leverancier ISO-gecertificeerd is. Helaas zijn er nog veel te weinig ICT-bedrijven in Nederland die daar aandacht aan hebben besteed. Slechts 35% heeft deze belangrijke audit durven doen!

Zonde, het is gemiste kans voor die ICT-bedrijven die dus geen ISO-certificering hebben. Overigens, ook zonde voor hun klanten.

Een ISO-certificaat van de ICT-dienstverlener leidt tot minder zorgen in het MKB

Heeft u bij uw ICT-leverancier al gecontroleerd of deze ISO-gecertificeerd is?


ICT’er; praat Nederlands tegen de MKB’er!

Maar het allerbelangrijkste is dat ICT-leveranciers in staat zijn om ‘gewoon Nederlands’ te praten. Ik geef toe dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik wat technisch kan zijn. Gelukkig ben ik me er wel van bewust want hét doel voor mij tijdens gesprekken met onze klanten is altijd dat ik wil dat de klanten het begrijpen.

Daar hebben we het uiteraard onderling hier op de zaak over. De jongens van onze helpdesk spreken elke dag onze klanten die vragen of uitdagingen hebben. Onze jongens weten ook dat het geen zoden aan de dijk zet om in technisch jargon de communicatie aan te gaan maar gewoon de oplossingen te vertalen naar het oerhollandse Jip-en-Janneke.

De ICT-taal van de tandarts?

Ik maak altijd de vergelijking met de tandarts. Als ik daar in de stoel lig, dan wil ik dat hij in begrijpelijk Nederlands vertelt dat hij – bijvoorbeeld – een gaatje in mijn rechterkies vult.

En, dat hij NIET zegt:

“Beste Edwin, in de premolaar moet ik helaas wat actie ondernemen. Wil je daar glasionomeer of componeer? Oh, maak je geen zorgen. Natuurlijk zal ik lokaal een grammetje citanest inspuiten. Oh ja, op de laterale snijtand zie ik ook wat symptomen van catastrofaal bruxisme.”

Pfff……

Enfin, u begrijpt mijn punt.

De boodschap aan ons ICT-leveranciers is derhalve heel simpel: praat Nederlands.

Het is onze missie om er voor te zorgen dat u écht zorgeloos kunt ondernemen. Voor u is ICT niet het doel maar het middel. Wij – als professionele ICT-dienstverlener – moeten dat faciliteren.

Niets meer en zeker niets minder!

 

Edwin Mackaay  (connect met mij op Linkedin!)
Directeur/Founder Mackaay ICT Services

 

 


Ontvang onze maandelijkse tips!

Wij vinden het leuk om iedere belangstellende in het MKB maandelijks op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt. Meldt u zich daarom heel eenvoudig aan voor onze goed gewaardeerde nieuwsbrief. We versturen deze één keer per maand. En… mochten we u niet inspireren? Dan meldt u zichzelf ook weer door één klikje af! Zo simpel is het.

2 leuke leestips voor het MKB!

Thuiswerken in het MKB kan slimmer, onder andere met Microsoft 365 Business Voice.

Een analyse: Microsoft TEAMS versus ZOOM. En de winnaar is…

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
14/06/2020/0 Reacties/door Jerry Helmers
Tags: ict, ISO 27001 certificering, mkb
Deel dit stuk
  • Delen op WhatsApp
https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2020/06/bla-bla-pxb-mackaay.jpg 867 1300 Jerry Helmers https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2018/07/MAckaay-logo.png Jerry Helmers2020-06-14 18:47:042020-06-15 19:11:43Spreekt uw ICT-leverancier begrijpelijk Nederlands? MKB’ers maken zich zorgen
Misschien ook iets voor u
Groot WIFI-risico voor het MKB: The Man-In-The-Middle
Hoeveel euro’s moet een middelgroot bedrijf investeren in cyberbeveiliging?
Nieuwe (ICT-)ontwikkeling om bedrijfssystemen in het MKB te beveiligen: de honeypot
Waarom hebben veel bedrijven een ‘Private Cloud?’ En, wat is dit eigenlijk?
MKB-trend 2021: Hybride werken. (Met gevolgen voor ICT-infrastructuur)
Microsoft Windows 7 is exit. Upgrade naar Windows 10. Doe het vóór 14 januari 2020
Microsoft stopt met Windows 7Waarschuwing voor het MKB – Groot beveiligingslek bij Microsoft (meteen lezen!)
Oproep aan MKB: verplicht de twee-factor-authenticatie (2FA) in uw organisatie!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoeken

Recente berichten

  • Cybercriminaliteit en AVG: is het MKB wel alert genoeg?
  • Waarom hebben veel bedrijven een ‘Private Cloud?’ En, wat is dit eigenlijk?
  • Hoe groot is voor bedrijven het gevaar van malware? (Spoiler alert: dat is levensbedreigend!)
  • Cyberciminaliteit in het MKB in 2023: ‘Vrees dat urgentie nog niet is doorgedrongen bij ondernemers’
  • Dat wordt juichen in 2023: de digitale werkplek wordt nóg moderner en efficiënter!

Categorieën

  • Awareness
  • Certificering
  • cloud
  • cybercriminaliteit
  • Hosted Desktop
  • hybride werken
  • ict
  • iso certificering
  • Juridisch
  • microsoft
  • mkb
  • online
  • Reviews en Reference Cases
  • security
  • Uncategorized
  • vacatures
  • VoIP
  • windows

SERVICES

Serverbeheer / ICT beheer
Werkplek beheer
Managed Firewall
Managed Security
Managed Antivirus
Managed Backup
Mobile Device Management
SLA
Monitoring

PRODUCTEN

Het Nieuwe Werken
Hosted Servers
Hosted Desktop
Hosted Exchange
Hosted Mailfilter
Private Cloud
Hybride Cloud
Online Storage
Back-up Online
Secure File Sync
Hosted Telefonie (VoIP)
Microsoft Office365
Website Hosting
Domeinregistratie

SUPPORT & HULP

Service Portal
Hulp op afstand
AVG overeenkomst
support@mackaay.nl
Juridisch

NIEUWSBRIEF

CONTACT

Mackaay ICT Services
Boslaan 29
2132 RJ Hoofddorp
T: (088) 088 44 44
F: (088) 088 44 45
E: info@mackaay.nl

Openingstijden:
Ma t/m vrij 8:30 – 17:30 uur

Kiwa

© Copyright - Mackaay | Privacyverklaring
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
Thuiswerken op de WIFI is de norm? Geef medewerkers sneller internet in hun...hacker mackaay ict services pxbLopen thuiswerkers nu meer dan ooit het risico om gehackt te worden? Spoiler...
Scroll naar bovenzijde

We gebruiken cookies. Als u deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat u dat goed vindt

AkkoordLees meer

Cookie en Privacyverklaring



Mackaay ICT Services Privacyverklaring

Mackaay ICT Services B.V., gevestigd te Boslaan 29, 2132 RJ Hoofddorp. (Hierna: “Mackaay ICT Services”, “wij of ons”) is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verkregen via de website www.mackaay.nl (hierna: “Website”). Het onderstaande privacy beleid is van toepassing op alle sitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Mackaay ICT Services B.V.

Wij respecteren de privacy van onze klanten en de gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft wordt verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens en vertrouwelijk wordt behandeld.
Het kan voorkomen dat deze Privacyverklaring in de toekomst wordt uitgebreid of gewijzigd. Wij stellen u hiervan op de hoogte door een bijgewerkte versie van de Privacyverklaring op de Website te plaatsen. Wij raden u aan om deze Privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Doeleinden van gebruik persoonlijke gegevens

Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat wij in bepaalde gevallen uw gegevens opslaan. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor:

- de uitvoering van overeenkomsten, transacties en diensten;
- relatiebeheer;
- product- en dienstontwikkeling;
- het bepalen van strategie en beleid;
- zo nodig het achterhalen van onrechtmatige gedragingen met betrekking tot ons, onze relaties en medewerkers.

Bij het bezoeken van de website zullen zonder uw toestemming geen persoonsgegevens door ons worden verzameld. Wij registreren wel gegevens die geen persoonlijke informatie bevatten. Dit om inzicht te krijgen in de wijze waarop onze website wordt gebruikt.
Het kan voorkomen dat op bepaalde delen van onze website om persoonsgegevens wordt gevraagd, bijvoorbeeld als u gebruik wilt maken van een specifieke dienst. Deze informatie zal door ons uitsluitend worden gebruikt voor het omschreven doeleinde.
Bij het verzenden van formulieren wordt ook het IP-adres genoteerd. Dit om in voorkomende gevallen te kunnen nagaan of ten onrechte gebruik wordt gemaakt van persoonsgegevens.

Vertrouwelijkheid en verstrekken van gegevens aan derden

Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan.
Uw persoonsgegevens worden niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming verstrekt aan derden mits dit noodzakelijk is om een betreffende overeenkomst uit te voeren, een bepaalde dienst te leveren. Ook kan het voorkomen dat wij op grond van een wettelijke verplichting uw gegevens moeten verstrekken, bijvoorbeeld aan politie of justitie. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren en uw gegevens goed te beveiligen.
In de toekomst kan het voorkomen dat wij een of meer onderdelen van de onderneming of activa overdraagt aan een derde partij. Wij zullen u in een dergelijk geval tijdig informeren over een eventuele overdracht van uw gegevens aan een derde partij.

Gegevensbeveiliging

Wij maken gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens.

Wij beschermen uw gegevens met alle mogelijke middelen, maar vanwege het publieke karakter van internet kunnen wij de veiligheid van de overdracht van informatie via internet niet altijd voor 100% garanderen.

Telefoongesprekken kunnen met het oog op de training, coaching en beoordeling van medewerkers worden opgenomen. Deze opnamen van telefoongesprekken worden zodanig beveiligd en bewaard dat deze niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. De opnamen van telefoongesprekken worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Via onze website wordt een cookie geplaatst als deel van een “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij kunnen deze informatie aan derden verschaffen indien wij hiertoe wettelijk wordt verplicht.
De informatie die Analytics verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Analytics opgeslagen op servers in Amsterdam.
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Links naar andere websites

Onze internetpagina's bevatten links naar andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacy beleid van websites die niet onder onze beheer vallen.

Inzage

U mag ons vragen om inzage in de gegevens die van u zijn opgeslagen. Ook kunt u ons verzoeken deze gegevens te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Mackaay ICT Services B.V.
Boslaan 29
2132 RJ HOOFDDORP
088-088 4444 (tijdens kantooruren)
info@mackaay.nl