• Facebook
  • Twitter
  • Mail
T: (088) 088 44 44
Mackaay
  • Home
  • Over u
  • Over ons
  • Support
  • Blogs en Tips
  • Contact
  • Referenties
  • Vacatures
  • Zoek
  • Menu Menu
ict, mkb, security

De 3 meest gestelde vragen tijdens onze webinars ‘Cybersecurity voor het MKB’

In de afgelopen weken hebben we meerdere webinars gegeven over het thema ‘Cybercriminaliteit binnen het MKB’. Een flink aantal ondernemers – én hun medewerkers – namen deel aan deze sessies van ongeveer drie kwartier, die we in mei en juni op het programma hadden gezet.

Ons doel was helder: in een interactieve sessie wilden we de deelnemers inspireren over het antwoord op de volgende vraag: hoe voorkom je dat jouw bedrijf slachtoffer wordt van cybercriminaliteit.

En, hoe groot is de kans eigenlijk dat een ‘gewoon’ bedrijf wordt gehackt. En, niet onbelangrijk: weten we wel wat of wie feitelijk Dé Zwakste Schakel is rondom cybersecurity.


Team Mackaay

In de maanden mei en juni hebben we diverse webinars Cybersecurity voor het MKB georganiseerd. Er was flink wat belangstelling voor. Edwin Mackaay, geheel links op de foto was uiteraard ook bij elk webinar aanwezig. De sessies werden aan elkaar gepraat door Jerry Helmers (marketing/communicatie, geheel rechts op de foto). Team Mackaay werd bij de laatste sessie op 29 juni gecompleteerd door Daniëlle v.d. Ham en Arjan Haarman.


Het waren leuke sessies en de belangstelling bleek groot.

En, er werden ook veel vragen gesteld tijdens de webinars. (En zo hoort het ook: wij zijn namelijk altijd op zoek naar veel interactie tijdens onze sessies!)


De 3 meest gestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet.

Met de antwoorden uiteraard:


  1. Moet je – als bedrijf – een verzekering afsluiten tegen de risico’s van cybercriminaliteit?

    “Ja, het is zeker raadzaam voor bedrijven om na te denken over het afsluiten van een verzekering tegen cybercriminaliteit. Maar tegelijkertijd zeg ik wel: er ligt nog steeds een hele grote verantwoordelijkheid bij uzelf. Want óók de verzekeringsmaatschappij zal – in het geval van een cyberinbraak – heel goed bekijken of u er zelf wel alles aan hebt gedaan om die (cyber)inbraak te voorkomen. Want, het feit is helaas wel dat de mens nog altijd de Zwakste Schakel is. Zo worden cybercriminelen steeds slimmer. Social Engineering is een fenomeen dat bijna aan de orde van de dag is.”

  2. Kan Mackaay ICT Services álles regelen m.b.t. cybersecurity voor ons bedrijf?

    “Ja, op technisch gebied kunnen we eigenlijk alles wel regelen. We zitten al bijna 30 jaar in het vak, we trainen onszelf continu, we weten wat er in de markt speelt en ook wijzelf – intern – zijn elke dag kritisch op elkaar ten aanzien van onze eigen cybersecurity. Sterker nog: het was en is de basis voor het feit dat wij ISO-gecertificeerd zijn op dit gebied.

    Maar, linksom of rechtsom: ook hier – en dus ook bij u – geldt dat de mens nog altijd (helaas) De Zwakste Schakel is.

    Uit onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens blijkt dat bij cyberinbraken in 66% van de gevallen de oorzaak is te wijten aan een menselijke fout of menselijke onwetendheid. Dát is dus precies zo een aspect waar wij wel Awareness voor kunnen creëren (we hebben het er continu over met u!), maar uiteindelijk het handelen van uzelf – binnen de organisatie – bepaalt of dat percentage van 66% bij u omlaag kan.”

  3. Kan Mackaay ICT Services ons helpen met het opstellen van (werk)protocollen en -procedures waardoor we cybersecurity op het hoogste niveau kunnen brengen?

    “Jazeker! We doen dat steeds vaker en we merken ook dat de vraag hiernaar vanuit de markt groeit. Zo helpen we organisaties met het opstellen van reglementen waar iedereen zich aan moet houden met als doel de kans op cybercriminaliteit zo klein mogelijk te houden. Dat kan zich al vertalen naar simpele gedragsaanwijzingen of zelfs -verplichtingen: het is verboden om bijvoorbeeld USB-sticks te vervoeren of data op USB-sticks te zetten.

    Maar ook kun je verplichtingen opleggen dat een werknemer, die zijn werkplek even verlaat, verplicht zijn desktop of laptop moet vergrendelen. Natuurlijk zijn er ook procedures ten aanzien van wachtwoordbeleid. Hoe ziet het responsplan er uit als er sprake is van een cyberincident? Is er eigenlijk wel een AVG-functionaris?

    Kortom: we kunnen zeker een bijdrage leveren aan bewust cyberbeleid binnen organisaties!”

 

 


Andere vragen?

Als u nog andere vragen hebt, dan horen we het natuurlijk graag. Stel ze ook écht. Bel ons, of vul het contactformulier in.

Ten aanzien van cybersecurity in uw organisatie is elke vraag altijd gerechtvaardigd en wij beantwoorden die vraag met veel plezier!

Neem geen risico!

 

Edwin Mackaay  (connect met mij op Linkedin!)
Directeur/Founder Mackaay ICT Services

 

 


 


LEUKE (en nuttige) LEESTIP:
En, de verrassende zwakke schakel in uw ICT-security is……


Een logische praktische tip t.a.v. de beveiliging:

Regel meteen de twee-factor-authenticatie in uw bedrijf!  (Natuurlijk helpen wij daarbij).
U hebt het die cybercriminelen meteen weer een stukje moeilijker gemaakt!


En… nog een tip m.b.t. cybercriminaliteit!  :-)

Heb het met uw collega’s en medewerkers over cybercriminaliteit. Organiseer een Awareness-sessie!


Ontvang onze maandelijkse MKB-tips!

Wij vinden het leuk om iedere belangstellende in het MKB maandelijks op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt. Meldt u zich daarom heel eenvoudig aan voor onze goed gewaardeerde nieuwsbrief. We versturen deze één keer per maand. En… mochten we u niet inspireren? Dan meldt u zichzelf ook weer door één klikje af! Zo simpel is het.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
29/06/2021/0 Reacties/door Jerry Helmers
Tags: ict, ISO 27001 certificering, mkb, security
Deel dit stuk
  • Delen op WhatsApp
https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2021/05/webinar-mackaay-ict-services.png 789 1200 Jerry Helmers https://www.mackaay.nl/wp-content/uploads/2018/07/MAckaay-logo.png Jerry Helmers2021-06-29 13:56:362021-06-29 14:52:14De 3 meest gestelde vragen tijdens onze webinars ‘Cybersecurity voor het MKB’
Misschien ook iets voor u
Wie is bij u op de zaak de WachtwoordManager? (Om cybercriminaliteit te voorkomen)
VoIP-bellen wordt de standaard. Einde ISDN per 1 september 2019. MKB moet snel actie ondernemen.
‘Wij doen aan 24/7 monitoring van de ICT-systemen van het MKB’. Wat bedoelen wij daar dan precies mee?
‘Mackaay ICT Services snapt ons ondernemersbelang’
De 5 kenmerken van efficiënt en goed werkplekbeheer in het MKB
Als uw medewerkers tijdens hun zomervakantie willen werken. Hoe doen ze dat veilig?
Wat zijn de grootste gevaren voor ondernemers in het MKB? (top 3)
Waarom ervaart het MKB altijd gedoe met zijn leverancier van de ICT? 5 aandachtspunten!
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoeken

Recente berichten

  • Cybercriminaliteit en AVG: is het MKB wel alert genoeg?
  • Waarom hebben veel bedrijven een ‘Private Cloud?’ En, wat is dit eigenlijk?
  • Hoe groot is voor bedrijven het gevaar van malware? (Spoiler alert: dat is levensbedreigend!)
  • Cyberciminaliteit in het MKB in 2023: ‘Vrees dat urgentie nog niet is doorgedrongen bij ondernemers’
  • Dat wordt juichen in 2023: de digitale werkplek wordt nóg moderner en efficiënter!

Categorieën

  • Awareness
  • Certificering
  • cloud
  • cybercriminaliteit
  • Hosted Desktop
  • hybride werken
  • ict
  • iso certificering
  • Juridisch
  • microsoft
  • mkb
  • online
  • Reviews en Reference Cases
  • security
  • Uncategorized
  • vacatures
  • VoIP
  • windows

SERVICES

Serverbeheer / ICT beheer
Werkplek beheer
Managed Firewall
Managed Security
Managed Antivirus
Managed Backup
Mobile Device Management
SLA
Monitoring

PRODUCTEN

Het Nieuwe Werken
Hosted Servers
Hosted Desktop
Hosted Exchange
Hosted Mailfilter
Private Cloud
Hybride Cloud
Online Storage
Back-up Online
Secure File Sync
Hosted Telefonie (VoIP)
Microsoft Office365
Website Hosting
Domeinregistratie

SUPPORT & HULP

Service Portal
Hulp op afstand
AVG overeenkomst
support@mackaay.nl
Juridisch

NIEUWSBRIEF

CONTACT

Mackaay ICT Services
Boslaan 29
2132 RJ Hoofddorp
T: (088) 088 44 44
F: (088) 088 44 45
E: info@mackaay.nl

Openingstijden:
Ma t/m vrij 8:30 – 17:30 uur

Kiwa

© Copyright - Mackaay | Privacyverklaring
  • Facebook
  • Twitter
  • Mail
Als uw medewerkers tijdens hun zomervakantie willen werken. Hoe doen ze dat...Wie is er verantwoordelijk voor het gevecht tegen cybercriminaliteit in het...
Scroll naar bovenzijde

We gebruiken cookies. Als u deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat u dat goed vindt

AkkoordLees meer

Cookie en Privacyverklaring



Mackaay ICT Services Privacyverklaring

Mackaay ICT Services B.V., gevestigd te Boslaan 29, 2132 RJ Hoofddorp. (Hierna: “Mackaay ICT Services”, “wij of ons”) is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verkregen via de website www.mackaay.nl (hierna: “Website”). Het onderstaande privacy beleid is van toepassing op alle sitebezoeken, transacties en overeenkomsten met Mackaay ICT Services B.V.

Wij respecteren de privacy van onze klanten en de gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft wordt verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens en vertrouwelijk wordt behandeld.
Het kan voorkomen dat deze Privacyverklaring in de toekomst wordt uitgebreid of gewijzigd. Wij stellen u hiervan op de hoogte door een bijgewerkte versie van de Privacyverklaring op de Website te plaatsen. Wij raden u aan om deze Privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Doeleinden van gebruik persoonlijke gegevens

Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat wij in bepaalde gevallen uw gegevens opslaan. Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens voor:

- de uitvoering van overeenkomsten, transacties en diensten;
- relatiebeheer;
- product- en dienstontwikkeling;
- het bepalen van strategie en beleid;
- zo nodig het achterhalen van onrechtmatige gedragingen met betrekking tot ons, onze relaties en medewerkers.

Bij het bezoeken van de website zullen zonder uw toestemming geen persoonsgegevens door ons worden verzameld. Wij registreren wel gegevens die geen persoonlijke informatie bevatten. Dit om inzicht te krijgen in de wijze waarop onze website wordt gebruikt.
Het kan voorkomen dat op bepaalde delen van onze website om persoonsgegevens wordt gevraagd, bijvoorbeeld als u gebruik wilt maken van een specifieke dienst. Deze informatie zal door ons uitsluitend worden gebruikt voor het omschreven doeleinde.
Bij het verzenden van formulieren wordt ook het IP-adres genoteerd. Dit om in voorkomende gevallen te kunnen nagaan of ten onrechte gebruik wordt gemaakt van persoonsgegevens.

Vertrouwelijkheid en verstrekken van gegevens aan derden

Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan.
Uw persoonsgegevens worden niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming verstrekt aan derden mits dit noodzakelijk is om een betreffende overeenkomst uit te voeren, een bepaalde dienst te leveren. Ook kan het voorkomen dat wij op grond van een wettelijke verplichting uw gegevens moeten verstrekken, bijvoorbeeld aan politie of justitie. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren en uw gegevens goed te beveiligen.
In de toekomst kan het voorkomen dat wij een of meer onderdelen van de onderneming of activa overdraagt aan een derde partij. Wij zullen u in een dergelijk geval tijdig informeren over een eventuele overdracht van uw gegevens aan een derde partij.

Gegevensbeveiliging

Wij maken gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens.

Wij beschermen uw gegevens met alle mogelijke middelen, maar vanwege het publieke karakter van internet kunnen wij de veiligheid van de overdracht van informatie via internet niet altijd voor 100% garanderen.

Telefoongesprekken kunnen met het oog op de training, coaching en beoordeling van medewerkers worden opgenomen. Deze opnamen van telefoongesprekken worden zodanig beveiligd en bewaard dat deze niet toegankelijk zijn voor onbevoegden. De opnamen van telefoongesprekken worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Via onze website wordt een cookie geplaatst als deel van een “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij kunnen deze informatie aan derden verschaffen indien wij hiertoe wettelijk wordt verplicht.
De informatie die Analytics verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Analytics opgeslagen op servers in Amsterdam.
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Links naar andere websites

Onze internetpagina's bevatten links naar andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacy beleid van websites die niet onder onze beheer vallen.

Inzage

U mag ons vragen om inzage in de gegevens die van u zijn opgeslagen. Ook kunt u ons verzoeken deze gegevens te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen via de contactgegevens onderaan deze pagina.

Mackaay ICT Services B.V.
Boslaan 29
2132 RJ HOOFDDORP
088-088 4444 (tijdens kantooruren)
info@mackaay.nl